نور

نور
اخبار روز رو اینجا ببینید

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 19399
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

رصدهای صورت گرفته توسط تلسکوپ هابل نشان می‌دهد، کهکشان ZwII28‌ دارای ساختاری حلقوی و گره مانند است که برخی مناطق آن درخشان‌تر از سایر بخش‌هاست.
آفتاب: کهکشان‌ها دارای اشکال متفاوتی هستند و با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل حباب‌های بیضوی، بازوهای مارپیچی چرخشی و دیسک های درخشان کهکشان ها رصد شده‌اند.
 
با این حال برخی نمونه ها مانند کهکشان‌های حلقوی از جمله کهکشان ZwII28‌ دارای جذابیت‌های بیشتری هستند.
 
کهکشان های حلقه ای ساختارهای کیهانی مرموزی هستند که تصور می شود در زمان برش از طریق دیسک یک کهکشان بزرگتر شکل گرفته اند؛ اما برخلاف فضای خالی در سایر کهکشان ها، نسبتا شلوغ هستند.
 
احتمال برخورد فیزیکی دو ستاره حداقل بوده و تأثیرات گرانشی دو کهکشان باعث بروز حالت شکستگی شده اند که موجب بازگشت مواد در دو کهکشان و شکل گیری مجدد در هسته مرکزی احاطه شده توسط ستارگان درخشان می‌شود.
 
 
ابرهای گاز و گرد و غبار موجب ایجاد دوره جدیدی از شکل گیری ستاره در حلقه خارجی می شود که مملو از ستارگان آبی، جوان، داغ و مناطق ظهور ستارگان جدید است.
 
تا چند سال قبل تصور می شد که این حلقه یک دایره منفرد در آسمان است، اما مشاهدات اخیر توسط تلسکوپ فضایی هابل حاکی از احتمال وجود چندین حلقه در مناطق اطراف است.
 
به گزارش ایسنا، حلقه درخشان صورتی و بنفش ZwII28‌ بدلیل عدم وجود همنشین مرکزی قابل مشاهده، یک کهکشان حلقه ای معمولی محسوب نمی شود؛ این کهکشان دارای ساختاری حلقوی و گره مانند است که برخی مناطق آن درخشان تر از سایر بخش ها است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 1 فروردين 0برچسب:, توسط ایمان
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :